Internet Miljonair Forum - Alles over Internet Marketing

Internet Miljonair Forum - Alles over Internet Marketing (http://www.internetmiljonair.nl/forum/)
-   Wordpress (http://www.internetmiljonair.nl/forum/f14/)
-   -   Wordpress Themes - Genesis - Thesis...? (http://www.internetmiljonair.nl/forum/f14/wordpress-themes-genesis-thesis-1558/)

Klaas Koopman 22 februari 2013 10:32

Wordpress Themes - Genesis - Thesis...?

Hey Allemaal,

Momenteel ben ik bezig met een netwerkje aan niche sites en daarnaast met enkele grotere autoriteit websites. Nou wil ik het ééns goed opzetten qua Wordpress en vroeg me het volgende af:

Welk framework/theme zou ik het best kunnen nemen als je kijkt naar:
- Responsive theme
- SEO goed opgezet
- Gemakkelijk advertentieruimte aan te passen

Graag hoor ik van jullie!

Guido 22 februari 2013 13:24

Gemakkelijk aan te passen:

1. Canvas theme
2. Prose theme + Genesis
3 - 9. -
10. Thesis

Beste code/seo/snelheid
1. Thesis
2. Genesis + Prose of ander thema
3 - 9. -
10. Canvas theme

Rae Hoffman en Michael Gray hebben Thesis ingeruild voor Genesis, samen met vele anderen omdat de lancering van Thesis 2 toch wel een drama is en Thesis 2 lastig te doorgronden is tenzij je een paar weken vrij neemt. Thesis is NIET slecht. De code is echt lekker clean. De SEO is top (kolommen worden weergegeven op basis van CSS zodat de contentkolom altijd zo hoog mogelijk in de code staat). Maar de leercurve duurt dagen tot weken.

Voordelen Thesis: als framework is het top en je kan er alles mee maken en doen.
Nadelen Thesis: het is geen thema meer. Het is een framework waarbij je in theorie geen Dreamweaver/Notepad++ of FTP meer nodig hebt. Gigantische leercurve. Iets aanpassen is veel omslachtiger dan bij traditionele Wordpress frameworks/thema's.

Voordelen Genesis: vrijwel net zo snel als Thesis. Heeft prima code. Een zooi aan kant en klare child themes, waaronder Prose. De Genesis Translations plugin van Remkus de Vries vertaalt in 1 klap je hele thema (als je wilt editen, moet je wel weer aan de po en mo bestanden). Genesis speelt netjes samen met Wordpress SEO van Yoast (bij Thesis moet je daar weer een al dan niet betaalde box voor installeren omdat Pearson er een andere mening op nahoudt). Daarnaast kant en klare landingpage template (in ieder geval bij Prose en bijvoorbeeld Outreach), altijd handig.
Nadelen Genesis: bij Prose theme is het niet eenvoudig om de breedte van de site of kolommen aan te passen. Dat is het bij Thesis overigens ook niet meer. En bij Prose theme staan alle design settings onder elkaar in een veel te lange lijst.

Dan is er nog Canvas Theme van Woothemes dat flinke stappen heeft gezet. Echt gericht op mensen die gewoon zoveel mogelijk controle willen. Speelt ook braaf samen met Wordpress SEO van Yoast. Makkelijk breedte van site en kolommen aanpassen. Canvas theme ben ik gaan inzetten voor offertewebsites om in een extra brede sidebar een formulier te kunnen tonen. Geweldig is ook dat de indeling van de design opties veel overzichtelijker is. Subitems in plaats van een grote waslijst. Erg fijn.
Nadeel is geen standaard ingebouwde salespage template die ik toch wel ben gaan waarderen in Genesis. En dat je zelf in de po en mo zult moeten duiken, alhoewel ik van plan ben om een vertaalbestand aan te bieden voor Canvas 5, maar ik heb geen idee hoeveel werk het kost om dat up to date te blijven houden. Wat dat betreft is de Genesis Translations plugin wel handig als je niet te kieskeurig bent over de verwoordingen.

Responsive is een groot woord, want zodra je op bepaalde plekken afbeeldingen of custom code toevoegt en die niet responsive maakt, heb je er weinig aan.

Genesis/Prose en Canvas theme hebben legio hooks om gebruik van te maken. Thesis 2 kun je alles mee doen, maar dan via de interface en niet meer via hooks.

Thesis zou ik niet naar kijken. Als je een beetje kan htmlen en cssen zou ik kiezen voor Genesis. Genesis + Prose als je zelf iets wil doen qua vormgeving of een van de vele child themes als je je sites een wisselend uiterlijk wilt geven. Maar het inrichten van die child themes duurt mij altijd veel te lang, dus meestal kom ik toch op 1 vaste template uit. Koop dan iig wel de pro pack en ga ze niet los aanschaffen. Canvas Theme biedt de meeste flexibiliteit, alleen is de code niet zo clean als het kan zijn omdat een thema met veel opties ook altijd veel code moet laden. Verder is het prima voor SEO.

Dus mijn advies is Genesis met child theme, tenzij je de behoefte hebt om de breedtes van kolommen of de site aan te passen. Dan moet je aan Canvas Theme.

Als ik wil ranken voor de term creditcard of hypotheek, zou ik voor Thesis gaan. Omdat je dan alle plusjes nodig hebt die je maar kunt krijgen. Voor nichesites is Canvas Theme prima. Als je gewend bent om te werken met frameworks is

Dat is zo'n beetje mijn ervaring. Andere partijen (losse thema's, Headway, Artisteer, etc) gebruik ik niet (meer). Ik bouw op dit moment diverse sites met Thesis 2 voor een klant (er was al een template voorhanden). Ik heb sites gebouwd met Genesis + Prose of andere child themes en sleutel er nog regelmatig aan. Canvas theme uit noodzaak onlangs opnieuw ontdekt en ik vind het gewoon fijn om dingen snel te kunnen aanpassen. Maar dat komt allemaal uit de mond van iemand die tegenwoordig zo weinig mogelijk tijd kwijt wil zijn aan design.

Ik wil zelf voor nichesites Canvas theme gaan inzetten en raad dit thema op mijn eigen site ook aan voor iedereen die voor het eerst een eigen Wordpress site gaat maken. Daarnaast zou ik voor nieuwe klanten ook Canvas theme als basis nemen omdat ze dan altijd later nog fonts e.d. kunnen wijzigen en een hoop mensen vinden het een fijne gedachte dat ze zoveel mogelijk controle hebben. Daarnaast kun je voor een echt/affiliate shopje in 1 klap Woocommerce integreren als je dat wilt.

Over niet al te lange tijd komt Genesis 2 uit en ze zetten flink in op mobile/responsiveness.

Dus...

Thesis is een beetje turbulent op dit moment die vooral draait op de fanboys. Studiopress is een solide toko. Woothemes heeft in het verleden tegenslagen gehad met de timthumb vulnerability en de hack van hun eigen site. Alle drie zijn het clubs waar je prima een site mee kan bouwen en in de toekomst zul je waarschijnlijk toch wel weer eens switchen naar een nieuw of ander framework/thema.

Klaas Koopman 22 februari 2013 15:27

Fantastische reactie Guido, mijn complimenten.
Je spreekt bij Genesis over:"Koop dan iig wel de pro pack en ga ze niet los aanschaffen." Je bedoelt het pakket dat je altijd de nieuwe themes kunt downloaden, voor zo'n 250 euro?

Guido 22 februari 2013 16:41

Yup. Ik heb er nooit spijt van gehad en volgens mij heb ik technisch gezien mijn geld er niet eens echt uitgehaald qua themes. Qua reguliere support wel.

Als je al klant bent, krijg je overal korting op. Je kan het losse Genesis Framework kopen voor $59,95.
Dan krijg je (ik in ieder geval) vervolgens Pro Plus voor $262,46 in plaats van $349,55 = $87,49

Per saldo $27,54 winst. :p

Maar ik ben er al een tijdje lid, dus ik weet niet of die kortingen tiered zijn.

Ben nu een site aan het bouwen met Canvas Theme... als Genesis/Prose nou eens de mogelijkheid had om de breedte van kolommen in te stellen, was dat de absolute winner. Zit nu nog erg veel met de hand te doen in Canvas theme dat bij Prose in de instellingen zit.

Canvas website is af. Ik mis de automatische vertaling van Remkus ontzettend. >_<

Ik herzie mijn mening: Canvas toch nog heel wat custom css nodig. Alleen doen als je de breedtes van kolommen of de site wilt wijzigen. Of een flexibel Woocommerce shopje wilt bouwen. Anders gewoon lekker Genesis en Prose gebruiken als je een flexibel thema wilt.

dailybits 31 mei 2013 09:27

Na wat twijfelen vannacht dan toch ook mijn blog naar het Genesis framework overgezet.

Ook de keuze van Yoast voor Genesis heeft de doorslag meegegeven, daar ik zijn WP-producten echt super vind.

Ik moet zeggen dat ik veel eerder de overstap naar een framework had moeten doen, want de vrijheid van clean tweaken en programmeren is toch wel super.

Klaas Koopman 31 mei 2013 10:57

Ik ben gebleven bij het zelf ontwikkelen van een theme of een aanschaffen en die veranderen naar hetgeen ik nodig ben. Allicht stap ik ooit nog over, echter vind ik momenteel de learningcurve te hoog!

dirk 31 mei 2013 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dailybits (Bericht 15592)
Na wat twijfelen vannacht dan toch ook mijn blog naar het Genesis framework overgezet.

Ook de keuze van Yoast voor Genesis heeft de doorslag meegegeven, daar ik zijn WP-producten echt super vind.

Ik moet zeggen dat ik veel eerder de overstap naar een framework had moeten doen, want de vrijheid van clean tweaken en programmeren is toch wel super.

Zit ook op genesis met enkele websites en het bevalt me wel :cool:

Klaas Koopman 3 augustus 2013 05:52

Ik heb nu dan ook Genesis aangekocht en ga mij de komende dagen er eens flink in verdiepen. Het prose theme koop ik ook en ga eens kijken wat ik kan doen aan de breedte ervan, dat moet toch ergens ingesteld zijn zodat je het kunt aanpassen!?

Guido 3 augustus 2013 08:31

Ah.... nee. Dat was altijd het grote voordeel van Thesis. Bij Prose is de breedte vast, tenzij je echt met CSS aan de slag gaat. Zoals bijvoorbeeld hier: When Widening Prose, Changing Sidebars & Content Width, One Sidebar Unresponsive

WP 3.6 is nu uit. Dat betekent dat Genesis 2.0 live gaat. En hopelijk volgt ook een vernieuwde versie van Prose. Maar in tegenstelling tot Canvas theme bij Woothemes, is Prose niet het flagship theme. Dus wellicht nog even afwachten.

Aan de andere kant: wil je voor de lol met de breedte klooien of werkt het ook prima zoals het nu is? Ik vond het in het begin het grote nadeel aan Prose. Maar als ik terugkijk over de afgelopen twee jaar, heb ik er geen last van gehad.

Naar aanleiding van het andere draadje over page speed een aantal sites door de mangel gehaald en bij mij wint Genesis (1.x) + Prose het met 81/85 van andere sites en frameworks als woothemes en thesis, zonder dat ik er naar om heb gekeken. En met Genesis 2 moet dat alleen maar beter worden.

Klaas Koopman 3 augustus 2013 12:28

Guido,

Het leek me ook een goed moment om eens een goede investering te doen mbt Wordpress, omdat dat toch DE cms is die ik blijf gebruiken. Voor dit nieuwe project dus ook.

Wel denk ik dat men de breedte issue gaat aanpassen bij Prose, want ik zie velen dit als enige nadeel opgeven van het werken met genesis+prose. Maar daarnaast ben ik wel goed met CSS dus kan hier allicht het één en ander zelf wel veranderen.

Ik ga het hele weekend verder met Genesis+Prose, kijken of ik weer wat verder kom. Vooral betreft functies en plugins. Zodra ik alle functies werkende heb, wordt het tijd om het design onder handen te nemen!

Alle tijden zijn GMT. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0