Internet Miljonair Forum - Alles over Internet Marketing  

Ga terug   Internet Miljonair Forum - Alles over Internet Marketing > Internet Miljonair Forum > Niche Sites

Like Tree1Likes

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 5 januari 2012, 14:26
Louis Deconinck's schermafbeelding
Senior Member

Standaard Advies bij nieuwe niche

Omdat ik ook overweeg om ook mee te doen aan de nieuwe niche wedstrijd, heb ik wat research gedaan, naar een goede niche, op een bepaald moment kwam ik dit tegen op market samurai en ik ging helemaal uit het dak

Maar is dit een goede niche om op te ranken:

Wel moet je weten dat 6 van die tien resultaten geen subdomein hebben dus geen www.site.com/voorbeeld maar wel www.site.com en het eerste resultaat is van google maps.

De exact match domein is nog vrij, maar het gaat hier over een exact match domein van wel 25 letters!!!

Dus wat zou ik doen?

:edit: Ik zie wel juist dat als je de woorden in een andere volgorde plaats er een SEOLTC van 1.350 is, misschien beter nit doen?

Laatst gewijzigd door Louis Deconinck; 5 januari 2012 om 14:31
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2012, 14:39
dirk's schermafbeelding
Senior Member

Standaard

Moeilijk te zeggen Louis.

Ik ben zelf met nichewebsites autoriteitswebsites voorbijgestoken gewoon door veel goede en relevante links naar mijn site te richten. Een niche website hoeft niet perse een "set and forget" website te zijn, blijf eraan werken en scoor op zoveel mogelijk longtails.

Dit brengt me bij het volgende, zijn er genoeg longtails om op te scoren? Zoja, waarom niet? Scoor op die longtails en probeer op lange termijn de betere keywords vast te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2012, 15:00
Senior Member

Standaard

Nee, er zijn helaas niet genoeg longtails, mischien beter op zoek naar iets anders.

Die AWCPC wil dat zeggen dat als 1 iemand op mijn adsense klikt ik Ä5 ontvang?
Oud 5 januari 2012, 15:16
Mitch's schermafbeelding
Administrator

Standaard

Dat is het bedrag was max uitgegeven word. (of is het het gemiddelde)
Weet het even niet uit mijn hoofd.

Je krijgt dit NIET. Je krijgt een gedeelte hiervan. Google houd zelf ook nog een percentage. De schoorsteen bij G moet ook roken jonguh
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2012, 15:19
dirk's schermafbeelding
Senior Member

Standaard

ergens in de 60% van het bedrag krijg je dacht ik, de overige 40% gaat naar google zelf.
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2012, 15:24
sab sab is offline
Super Moderator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Deconinck Bekijk bericht
Nee, er zijn helaas niet genoeg longtails, mischien beter op zoek naar iets anders.

Die AWCPC wil dat zeggen dat als 1 iemand op mijn adsense klikt ik Ä5 ontvang?
Schatting zijn dat 60 a 70 procent naar de publisher gaat en 30 a 40 procent naar Google.

Verder zie ik vaak mensen de fout maken om alleen maar naar de hoogte van de cpc te kijken.
Dit is echter een grote fout. Sommige zoekwoorden krijgen namelijk weinig dagelijkse kliks.
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2012, 15:42
dirk's schermafbeelding
Senior Member

Standaard

Ik dacht wel dat ik het ergens gelezen had

Google finally reveals AdSense cut: 68% on content ę BuzzMachine
Met citaat reageren
Oud 5 januari 2012, 17:59
Senior Member

Standaard

Ondertussen heb ik al iets anders gevonden. Is deze misschien beter?

In de top 10 van google staan allemaal subdomeinen

Als ik een niche wil die minimaal ongeveer Ä50 per maand oplevert hoe hoog moet de cpc en de bezoekersaantallen ongeveer liggen?
Oud 5 januari 2012, 19:45
Junior Member

Standaard

Hier is het heel lastig antwoord op geven omdat dit van heel veel factoren afhangt zoals de cpc, ctr, aantal bezoekers, relevante advertentie vertoningen op je site (je cpc kan namelijk hoger of lager uitvallen) en ga zo maar door.

Maar ik kan je wel helpen met het maken van een schatting. Stel dat je in een niche zit met een cpc van 2 euro. Hiervan gaat 1/3 naar google, dus je houd 1,30 over. vervolgens zal je deze prijs lang niet altijd krijgen, dit zie ik ook terug in mijn eigen statistieken. De helft is een reeŽl bedrag om van uit te gaan, dus 0,65 zal je gemiddelde ontvangst per klik zijn.

Ik denk dat je ervan uit mag gaan wanneer je het een beetje goed doet je een ctr zal hebben van gemiddeld 4%. Dit betekend dus 1 op de 25 vertoningen van de advertentie zal leiden tot een klik.

Dus om 50 euro per maand te verdienen zal je 50/30 = 1,66 per dag moeten verdienen. Vervolgens 1,66/0,65= 2,56 Voor het gemak maken we hier 3 van, wat betekend 3 klikjes per dag. Dat brengt het totaal aantal bezoekers/vertoningen per dag op 75.

Nu kan je voor je zelf het sommetje invullen en heb je een redelijk goede schatting hoeveel bezoekers je nodig zal hebben voor die 50 euro per maand.

Succes ermee!

Chris
Daan likes this.
Met citaat reageren
Oud 6 januari 2012, 13:24
Senior Member

Standaard

heel erg bedankt Chris!

Maar omdat ik het toch zo'n moeilijke keuze vind om te maken, het wordt immers mijn eerste niche site, ga ik toch nog een vraagje stellen. Na een hele tijd zitten te market samuraien heb ik een lijst gemaakt met zo'n 35 mogelijk niches, welke zouden jullie een beginner aanraden?

de eerste kolom is het aantal bezoekers ik mag verwachten als ik op nr 1 kom in google (SEOT) conc staat voor de competition (SEOC)

Alvast bedankt

Labels
niche site, vraag

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten